
Employee Experience
Wil je werken aan een hogere betrokkenheid bij medewerkers, zet dan in op de totale beleving of de zogenaamde Employee Experience. Met dit begrip doelen we op alle ervaringen die een medewerker opdoet in een organisatie. Want een tevreden medewerker zorgt voor een succesvolle organisatie.
Bij Glowstix gaan we ervan uit dat een positieve employee experience en dus bijgevolg het verkrijgen van een duurzame verbinding gebaseerd is op erkenning, feedback en reflectie.

Pas wanneer je de HR cyclus vanuit het perspectief van de medewerker bekijkt kan je zien waar de pijnpunten zitten die zoveel impact hebben op de mensen in de organisatie.
Voorbeeld Trajecten
Je kan je hele Employee journey onder de loep nemen of enkel één of meerdere fases. Heb je een goed idee van jouw employee journey en ben je op zoek naar verdieping in één of meerdere fases of wil je de impact van de ene fase op de andere beter begrijpen...
Employee Journey Design is de manier om echt aan employee experience op de agenda te zetten.
Encourage Me

In een organisatie spreek je vaak van evaluaties en performatie, dit is hoe de organisatie dit proces bekijkt. Vanuit de medewerker, verkiezen wij een proces waar de nadruk ligt op stimuleren en aanmoedigen. Centraal in deze gesprekken staat het 'wat' en de 'hoe'. De organisatie bepaalt wat er bereikt moet worden, de medewerker bepaalt hoe en welke middelen hier volgens hen voor nodig zijn.
Tijdens het ontwikkelingsgesprek is er evenveel aandacht voor het te bereiken doel, de verantwoordelijkheid over de middelen en aandacht voor het gedrag, de talenten en de noden van de medewerker. Binnen het traject 'Encourage me' gaan we samen op zoek naar welke manier van stimuleren en aanmoedigen aansluit bij de doelstellingen en de typische kenmerken van de organisatie.
Recognise Me
Erkenning is een basisbehoefte van de mens. Toch stellen we vaak vast dat dit ontbreekt in organisatie. Bij Glowstix geloven we in een cultuur van erkenning en de grote impact ervan op het welzijn van de medewerkers. Dit vertaalt zich vervolgens weer in de resultaten van de organisatie.
Hoe is het gesteld met erkenning in jullie organisatie? We onderzoeken dit samen en werken een aanpak uit om op een positieve en impactvolle manier aan de slag te gaan met erkenning.
Erkenning is voor iedereen net een beetje anders, we gaan daarom op zoek naar de grote gemene deler(s) voor erkenning in jouw organisatie.
.jpg)
WELCOME Me

Iedereen weet ondertussen dat een goede onboarding een rechtstreekse invloed heeft op de (vliegende) start die een nieuwe medewerker kan maken (efficiëntie) en of die medewerker daardoor langer in de organisatie wil blijven (betrokkenheid).
Met 'Welcome me' hebben we, naast de praktische onboarding, vooral aandacht voor de snelle integratie van de nieuwe medewerker in je organisatie en het team: hoe verwelkomen we onze nieuwe collega op een wijze die uniek is voor onze organisatie waardoor we 'het' verschil kunnen maken. Want... first impressions count!